DIUMENGE Vè DE PASQUA (22.05.11)

maig 20, 2011 angels Comentaris Bíblics de la trobada del diumenge

Dimecres passat vam començar la trobada explicant diverses experiències sobre amics i familiars que s’han allunyat de les celebracions, dels ritus i de les pràctiques religioses institucionals.

Aquest allunyament ha comportat sovint un abandó de l’Evangeli, de Jesús. O, almenys, així ens ho sembla. Segons Pagola: “Són molts els homes i les dones que avui s’han quedat sense camins cap a Déu. No són ateus. Mai no han refusat de la seva vida Déu de forma conscient. Ni tan sols ells mateixos saben si creuen o no. Senzillament han deixat la seva Església perquè no han trobat en ella un camí atractiu per buscar amb goig el misteri últim de la vida que els creients anomenem Déu“.

Però Jesús en l’evangeli d’avui ens diu “Que els vostres cors s’asserenin. Confieu en Déu, confieu en mi. A casa del meu Pare hi ha lloc per a tots”.

Certament, en una societat plural com la nostra hem d’estar atents per saber llegir els signes que ens mostren la diversitat dels camins de Déu. Els seus camins no són pas els nostres, sortosament, i ens pot sorprendre sempre amb el descobriment de nous camins.

En aquest sentit, uns amics van fer una trobada a Montserrat per celebrar la seva mútua estimació. Expressament, alguns no volien una missa “ritual”,  conventual. Sorprenentment, algú d’ells els va fer notar que, de fet, el que estaven fent, d’una manera diferent, era una gran Eucaristia: una trobada d’amics que s’estimen, que comparteixen taula i pa i celebren la vida.

Per a molts, Jesús és encara camí, projecte, horitzó i vida. “És el camí per arribar a la gran veritat que ens dóna la vida i la felicitat: La veritat de que Déu és amor. El camí que ens proposa parla d’estimar i, quan estimem com ell, som u amb els altres i amb Déu. Viure això dóna l’autèntica felicitat, l’autèntica vida”. (Ma. Rosa Subirà, rscj. Espai Sagrat).

Powered by WordPress. Designed by elogi.